3 Ocak 2017 Salı

TÜRK KAHVESİ VOL:8 
  
Hep kore olmaz arada kendi kültürümden de bahsetmemin sakıncası olmaz :) Bir fincan kahvenin kırk yıl hatrı var derler bana göre yok yada eskiden varmış... ilk kez kahvenin hikayesini okudum sizinlede paylaşmak istedim.
Kahvenin Öyküsü
Her ne kadar kahvenin öyküsü Batı ülkelerinde 300 yıllıksa da asıl öykümüz Arap yarımadasında çok eski zamanlarda başlar Kahvenin ilk ortaya çıkışı hakkında çeşitli söylenceler vardır En iyi bilineni ise uyuklayan keçilerini gezdiren Kaldi adında bir çobanın keçilerinin bazı yemişleri yedikten sonra canlandığını görmesi ilebaşlar. Bunun üzerine Kaldi bu yemişleri dener vekendini dinç hisseder Uzun yıllar kahve çekirdekleri çiğnenerek veya kırılarak ve yağla karıştırarak yenmiştir 13. yüzyılda muhtemelen şans eseri kahve çekirdekleri yanınca şu anda bildiğimiz kahve ortaya çıkmıştır Bunun ardından Mekke ve Medine'ye yayılan kahve buradan da İslam dünyasında hızla yayılmıştır.


Türk kahvesi vazgeçilmezlerim arasındadır. kansere karşı koruduğu , şekeri düşürdüğü , kalp krizi riskini azalttığı, parkinson ve alzheimera karşı koruduğu  söyleniyor. Beni etkileyen o muhteşem kokusu ... Bir fincan kahve yapın sonrasında telvesini benim gibi yüzünüze sürün etkisini göreceksiniz... :)

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder